NAN

piątek, 5 kwietnia 2019

JAK MYĆ OKNA BEZ WYSIŁKU I BEZ SMUG

Środki przydatne do mycia okien

Nadszedł kwiecień a wraz z nim nadejdą święta Wielkanocne. Każda z nas ma już w głowie temat mycia okien... Większość osób tego bardzo nie lubi. Dla mnie nie był to ciężki temat póki mieszkałam w mieszkaniu i okien było niewiele. Teraz sytuacja się zmieniła... Jest to zajęcie, które po przeprowadzce zajęło mi dobrych kilka dni. 

Harmonogram mycia okien

Najważniejszym jest zrobić sobie jakiś plan, ponieważ czynność jest dość wyczerpująca. Na początku roku spisałam plan gruntownych porządków z podziałem na wszystkie miesiące. Wtedy prościej zebrać się do porządków i zrobić je dokładniej, gdyż nie robimy wszystkiego naraz. W moim planie kwiecień z uwagi na zbliżające się święta jest miesiącem mycia okien na parterze domu i praniem firanek. Pewnie niektórzy już sobie pomyśleli: "tylko na parterze?!". Otóż tak, ponieważ mam ich sporo a czasu obecnie niewiele. 

Mycie okien - Najważniejsze zasady

  • Przeznaczcie na mycie okien wolny dzień - najlepiej myje się od rana kiedy widzimy wszystkie smugi
  • Dzień wcześniej przygotujcie obiad, aby nie odrywać się od pracy
  • Przygotujcie zapas ściereczek 
  • Przygotujcie płyny
  • Dobra muzyka - najlepiej skoczna
Mój niezawodny zestaw do mycia okien

Jak myć okna

Wszystko zależy od stopnia zabrudzenia okien. Jeśli są bardzo brudne musimy postępować wg instrukcji poniżej:

  1. ściągamy firanki i od razu włączamy pranie
  2. do miski lub wiaderka nalewamy wodę z odrobiną płynu do mycia naczyń
  3. bierzemy gąbkę - najlepiej dużą, wtedy pójdzie nam szybciej
  4. myjemy okna usuwając wszelkie zanieczyszczenia, nie przejmując się czy zostają smugi
  5. czystą mokrą ściereczką "płuczemy" okno z płynu
  6. dajemy czas na wyschnięcie postępując z kolejnym oknem według wskazówek powyżej
  7. wracamy do pierwszego okna i przemywamy je moją cudowną ściereczką Viledy, która sprawia, że nasze okno pozostaje bez smug. Tylko pamiętajcie! Tą zwilżoną ściereczką przemywacie okno i zostawiacie. Po wyschnięciu smug nie będzie. Jeśli są to znaczy, że niedokładnie pozbyliście się płynu.
  8. w ten prosty sposób bez zbytecznego wysiłku mamy już pierwsze pięknie umyte okno :)
  9. powodzenia!
Ściereczka Vileda usuwająca smugi

Jeżeli wasze okna nie są bardzo brudne, wtedy sytuacja jest dużo prostsza:
  1. ściągamy firanki i od razu włączamy pranie
  2. przygotowujemy dużo ściereczek
  3. bierzemy płyn do szyb - ja mam zaufanie do Clina
  4. myjemy okno dokładnie spryskując płynem
  5. okno musi być dobrze umyte z zanieczyszczeń nie przejmując się smugami
  6. pozostawiamy do idealnego wyschnięcia - w tym czasie możemy umyć kolejne
  7. wracamy do pierwszego okna i przemywamy moją ukochaną ściereczką Viledy, która sprawia, że okno pozostaje bez smug. Pozostawiamy okno do wyschnięcia! Smugi znikną wierzcie mi :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz